13 Jul 2011

Kerahkan minda anda..:)..

Soalan 1:
Apakah yang tidak keluar dari rahim ibu?

Soalan 2:
Apa itu islam?

Soalan 3:
Apa kunci syurga?

Soalan 4:
Apa yang paling berat,tajam,senang,susah?

Soalan 5:
Berapa lorong yang terbuka apabila Nabi Musa as dan kaumnya merentasi lautan?

Soalan 6:
Berapa lama Nabi Ibrahim as berada dalam api?

Soalan 7:
Berapa lama Nabi Yunus as berada dalam perut ikan?

Soalan 8:
Siapakah umat Muhammad saw yang pertama sekali akan dihisab?

Soalan 9:
Dunia ini apa bagi orang Islam dan apa bagi orang Kafir?

Soalan 10:
Dakwah terbahagi kepada berapa dan senaraikan.

Soalan 11:
Apakah yang malaikat tidak mampu untuk kira dengan tepat?

Soalan 12:
Apakah yang menentukan kejayaan?

Soalan 13:
Apakah itu ikhlas?

Soalan 14:
Apa yang kita dapat bila ucap satu Subhanallah?

Soalan 15:
Apa beza ilmu dan dakwah?

Soalan 16:
Siapakah yang paling zalim dan jahil?

Soalan 17:
Apakah punca kerosakan manusia?

Soalan 18:
Kenapa umat Islam sekarang lemah?

Soalan 19:
Berapa lamakah perjalanan melintasi titian sirat?

Soalan 20:
Bilakah manusia akan yakin dengan Allah?

Soalan 21:
Berapa lamakah satu hari di akhirat jika dibandingkan dengan dunia?

Soalan 22:
Siapakah yang Nabi Muhammad saw rindu?

Soalan 23:
Berapakah jarak antara Nabi Muhammad saw dengan Allah swt Nabi Muhammad saw dibawa menghadap Allah swt?

Soalan 24:
Berapa lamakah Nabi Nuh as buat dakwah?

Soalan 25:
Berapa ramai pengikut Nabi Nuh as?

Soalan 26:
Kenapa umat akhir zaman dikatakan umat yang terbaik?

Soalan 27:
Nabi Muhammad saw mengatakan dirinya adalah gudang ilmu. Siapakah pintunya?

Soalan 28:
Sahabat-sahabat Nabi saw telah diumpamakan oleh sesuatu, apakah perumpamaan tersebut?

Soalan 29:
Manusia telah dibeli oleh Allah. Dengan apakah manusia ini telah dibeli?

Soalan 30:
Apakah kerja orang Islam?Apakah cita-cita orang Islam?Apakah hobi orang Islam?

-Sesiapa yang dapat jawab soalan ini dengan betul kesemuanya akan diberikan  hadiah..Ini bukanlah pertandingan, perjudian atau pun taruhan..Sesiapa yang berjaya menjawab kesemua soalan..Akan diberikan hadiah..Bukanlah niat untuk mempertandingkan agama, hadiah yang diberi adalah sebagai cenderahati atas usaha mencari jawapan..Jika dapat menjawab kesemua soalan, sila hantarkan jawapan anda di inbox laman Facebook saya..https://www.facebook.com/home.php#!/?sk=lf-

*tempoh masa sebulan dari sekarang*

2 comments:

  1. Salam. Due date dia dh lps.. But if I may know, apa jwpn utk soalan 20, 23 n 29? Curious ni.. Sorry mnyusahkn..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..owh..tak pe2..still boleh jawab..berikut adalah jwpnnya:-
    20)Bila manusia dah masuk ke dalam kubur..
    23)Lebih kurang sejauh anak panah..cari anak panah..tgk panjang die..jraknya mcm tu lah..lbh kurg..:D..
    29)Bintang-bintang di langit..dalam hadis tu..mafhumnya, aku umpama bulan dan sahabat2 ku umpama bintang, jika kamu ikut salah satu daripadanya nescaya kamu tidak akan sesat..:D..

    ReplyDelete